Välkommen!

Detta är min processloggbok där jag försöker göra min kunskap synlig - mest för mig själv, men även för andra intresserade. Skicka gärna en kommentar, diskussion är välkommet!

fredag 21 mars 2008

Projektarbete: Dunderklumpen


Först tillbringade vi en lång vecka på Brew House för att jobba ihop en upplevelse för barn i 3-5 år. Vår grupp valde att arbeta utifrån Dunderklumpen, en filmav Beppe Wolgers. Vi var på Blå stället i Angered och spelade för 4 barngrupper under 2 dagar. Slitsamt men uppskattat. De andra två grupperna gjorde också sina egna föreställningar. En fröjd att se vad vi kan göra på så kort tid!
Läser en blogg som tog upp det här sättet att arbeta fast från lärarhållet. Jag har lärt mig att jag måste ta mindre plats och inte få panik för att andras idéer inte kommer direkt. Det är svårt att hålla igen när man är van att vara den ansvarstagande drivande pedagogen och det måste jag påminna mig mer om i nästa projekt. Att jag är en av många studenter, det hänger inte bara på mig och alla tar olika lång tid på sig att bestämma saker. Bara för att jag får idéer fortare än en höna bajsar så behöver dom inte va bäst!

Inga kommentarer: