Välkommen!

Detta är min processloggbok där jag försöker göra min kunskap synlig - mest för mig själv, men även för andra intresserade. Skicka gärna en kommentar, diskussion är välkommet!

söndag 25 maj 2008

Syokonsulenten says

Nu efter ett halvårs uppvärming i mina paradämnen rytmik, musik och drama har jag kommit fram till att jag behöver större utmaningar och så sökte jag inriktningsbyte: Svenska för tidiga åldrar. Nu var jag hos en studievägledare här i Göteborg och fick reda på i veckan att ja blivit beviljad bytet.

Såhär ser min preliminära studieplan ut:

ht08 svenska för tidigare år Grundkurs, 30hp
vt09 svenska för tidigare år Fortsättningskurs, 30 hp
ht09 matematik i barnens värld, 30hp
vt10 Vetenskapligt tänkande, arbete och förhållningssätt 10 hp, Lärandets villkor och process:ur sociala och samhälleliga perspektiv, 10 hp
ht10 Lärandets villkor och process: ur ett samspelsperspektiv 10hp, Examensarbete 10hp

Det kan förlängas med en termin till med fördjupning i Svenska för att få behörighet att forska. Det vet jag inte just nu.

Alltså - den här bloggen kommer finnas i 2,5-3år till.

Inga kommentarer: