Välkommen!

Detta är min processloggbok där jag försöker göra min kunskap synlig - mest för mig själv, men även för andra intresserade. Skicka gärna en kommentar, diskussion är välkommet!

lördag 31 januari 2009

utdrag ur min personliga blogg

Rusade vidare till en föreläsning på Uni. Det handlade om hur vi skapar en positiv språkmiljö för barn med barn och av barn i deras tidiga läsutveckling. Jag sprack lite i slutet. Berättade om vissa problem jag haft och dumhetsstämplar i samband med min egen läs-skrivinlärning, matematik-inlärning. Om den totala chockendet blev att plötsligt va tvungen att sitta stilla. Att deala med 30 andra elever - utan att ha den förförståelsen som förskolan ger alla nuförtiden. Även om det var dumt och onödigt så hittade jag tillbaks till en sak jag tappat lite. VARFÖRet. Varför jag går utbildningen. Jag vill vara en inspiratör. Jag vill komma in precis som Mary Poppins (min ständiga inspiration) och ställa allt på huvudet och flygträna barnen - sen flyger jag vidare när dom klarar sig själva.

Inga kommentarer: