Välkommen!

Detta är min processloggbok där jag försöker göra min kunskap synlig - mest för mig själv, men även för andra intresserade. Skicka gärna en kommentar, diskussion är välkommet!

onsdag 10 juni 2009

Dagens uppiggartips


Nästa år har jag bestämt ska va marimekkogröna blommor. Har haft monster detta året - nästa läsår blir det en lite snällare framtoning.
Vad dillar jag om tro? Jo... I jobbet har jag en pärm som innehåller ALLT jag behöver, grupplistor, manus, bokningslappar, elevteckningar m,m. Det är den jag släpar fram och tillbaka varje dag och det är det första jag ser på arbetsdagen och det sista jag ser på innan jag går hem. Tänk er bilden här ovan fast gulgrönt bakom blommorna och när du öppnar pärmen lyser illgröna "skiljepapper" mot dig och en grön närvarolista. Kan man bli annat än uppiggad?
Jag tror på att leta efter vardagens små vitamininjektioner. Att låta varje dag saker få va lite sprittiga och hoppiga i färger. Min väska är fylld med färg den med. Sen vet jag att jag kommer komplettera detta med tråkiga urtvättade svarta träningskläder---höhö. Men då kan man glädjas åt pärm och väska.

Inga kommentarer: