Välkommen!

Detta är min processloggbok där jag försöker göra min kunskap synlig - mest för mig själv, men även för andra intresserade. Skicka gärna en kommentar, diskussion är välkommet!

söndag 3 april 2011

Helgrapport!

Första uppgiften på Engelskakursen inlämnad på mittuniversitetets läroplattform. Hoppas den är okej. Tänk om engelskan blev klar så att jag fick det in i examen iallafall. Funderar på att helgardera mig och gå på sluttentamen på den kursen jag läste här i Göteborg också. bara för att se om det går. Det är samma dag som genrepet med Alice-produktionen och hela den helgen har jag ansvar över 80 barns produktionsiver och välmående. Så jag tar det för va det är, en liten exkursion till victoriasalen... I hopp om bättre resultat och snällare prov!

Annars söker jag jobb för fulla muggar. Det är så sjukt att jämföra med min kompis som är klar tandläkare i vår. Alla headhuntar henne med massa erbjudanden om halvering av studielån, fri bostad och så vidare. Tänk om det gällde för oss lärare med?

Jag hoppas på att få något jobb i höst. Jag har ju eventuellt lite på kulturskolan - men det hade varit bra om jag fick en fot in på någon grundskola. Det behöver inte alls vara heltid. Tvärtom hade det gett mer att ha så att kulturskolejobbet fick plats ändå. De spontanansökningar jag gjort har bemötts trevligt med svar - tyvärr har ingen nåt att erbjuda mig.

Funderar på att söka nån breddningskurs till hösten ifall jag inte får jobb. Jag har inte nåt csn men det skulle kännas bättre att göra nåt åt behörigheten än att bara gå och va arbetslös. I sommar kommer jag försöka att läsa in Matte C så att jag inte blir dörrstoppad om jag hittar nåt jag vill gå inom naturvetenskapliga ämnena. Och för att utveckla mitt eget matematiska tänk. Jag fick ju tillgång till det först på universitetet - bättre sent än aldrig.

Men nu är det dags för en omgång med examensarbetet igen. Idag ska lite avhandlingar tittas på. Hoppas kunna skicka in ett skelett till tidigare forskning tillsammans med syfte och målformulering imorgon till handledaren.

Inga kommentarer: