Välkommen!

Detta är min processloggbok där jag försöker göra min kunskap synlig - mest för mig själv, men även för andra intresserade. Skicka gärna en kommentar, diskussion är välkommet!

onsdag 8 april 2009

Myter och sägner och sagor

Ja. Nästa kurs rullar på som en sliten bandspelare. Den här kursen blev kontrast till förra. Förra var det regelrätt korvstopparmetod och lära sig utantill och kanske reflektera i fem minuter nånstans i smyg. Denna kursen är fylld av tysta andhål där man får nån slags tunghäftad förbryllad min. Vi har en helt genomsympatisk seminarieledare som blivit inkastad i nåt som vi knappt vet vad är. Hon är riktigt finurlig och kunnig. Men diskussionen tar sig inte. den pyr inte. den rinner bort. alla frågor som kastas ut besvaras enstavigt. eller så ligger dom kvar i luften så länge att jag inte kan hålla tyst. För jag är full av tankar. Men så vill jag inte höra mig själv prata hela tiden. För det blir ofta tysthetsdialog där ledaren kankse nickar. aldrig att någon håller med eller blir emot.

tur att det är påsk nu.

Inga kommentarer: