Välkommen!

Detta är min processloggbok där jag försöker göra min kunskap synlig - mest för mig själv, men även för andra intresserade. Skicka gärna en kommentar, diskussion är välkommet!

söndag 21 mars 2010

Rytmikprojektet är slut för denna gång

Den här veckan hade jag sista rytmiklektionerna för den här vändan. Jag har haft det så otroligt spännande och det verkar som de tre Förskoleklasser jag varit ute hos också haft en häftig resa. En av klasserna hade gjort en vacker bok med teckningar från alla barnen, de hade själva bestämt vad det skulle stå på framsidan och teckningarna var helt fantastiska - jag såg alla barnas personligheter genom dem. Det fanns massa spännande äventyr där i... Jag blev så glad! De andra två klasserna sa också att de hade haft roligt.

Nu skall jag utvärdera och fundera vidare på matematik-rytmiska samband. Det blir ingen examensuppsats på inrådan av kunniga - men det kommer bli massa arbete ute i verksamheterna! Rytmik är ett spännande sätt att möta ett ämnesinnehåll. Fortsättning följer här på bloggen i mitt arbete.

Inga kommentarer: