Välkommen!

Detta är min processloggbok där jag försöker göra min kunskap synlig - mest för mig själv, men även för andra intresserade. Skicka gärna en kommentar, diskussion är välkommet!

torsdag 11 november 2010

Galna tider

Det är så mycket nu så att det rinner över. Det är så många saker just nu att det flyter ihop, krockar, knökar och hoppar. Därför tänkte jag att det vore bra att skriva nåt smart här. Men jag lånar det smarta från Maud Lindström,

"Ta plankan! Ta plankan!"
Och hon tar plankan
och hon missar första försöket
Killarna i utelaget går längre fram
och hon missar andra försöket
men på tredje träffar hon
Bollen flyger i en vacker båge
rakt ned i Stefans utsträckta hand
Utelaget vrålar
"Enhandslyra, fem poäng, fem poäng, såg du, fröken,fem poäng!"
Hon ställer sig vid första punkten
och tittar inte på Jonas och Micke när de himlar med ögonen
och plötsligt
är det min tur
"Ta plankan! Ta plankan! Och sikta lågt för faan!"
Men jag tar inte plankan
utan missar hellre tre gånger med det smala svarttejpade killträet
än utsätter mig för plankförnedringen!
Jag får en fjantig kantträff
och Stefan kastar sig efter bollen för att ta en andra enhandslyra
men jag springer som tusan ändå
och ingen ropar bränd
för Stefan ligger på marken
och har stukat fyra fingrar
och ingen tittar på mig
när jag varvar"

Själv återkommer jag med mina lgr11 tankar och b.uppsatsresultat när jag fått syn på horisonten.

Inga kommentarer: