Välkommen!

Detta är min processloggbok där jag försöker göra min kunskap synlig - mest för mig själv, men även för andra intresserade. Skicka gärna en kommentar, diskussion är välkommet!

fredag 11 februari 2011

VFU reflektion

okej. nu är en vfu vecka gången och jag har lite svårt att slå mig till ro i lärarkandiderandet. det känns som att allt flyter över gränserna. det är häftigt vad lärare kan. det är mindre häftigt att inse att man inte kan göra samma sak. Jag vet att det kommer med tiden, så var det med teaterpedagogeriet - men nu är det lite uppförsbacke och tvivel.

Jag har inte känt att jag tillfört något mer än kaos, även om jag haft de godaste intentioner. struktur var ju det jag skulle utveckla. jag ska bli miss struktur - efter lovet. Under lovet är det innedagar på universitetet, men jag tänker också kika in på vfu-skolan och kolla upp musiksalen när den är hyfsat folktom. Där ska skapas musik i elementära former efter lovet - på ett strukturerat sätt. Religionsundervisning skall utföras och mitt nya utvecklingsprojekt blir inom engelskan. Ironin ler mot mig när jag utvecklar ett av de ämnen som inte kommer finnas i min examen på grund av en 5hp tenta.

Men - nu ska jag börja fokusera på mitt nya motto som är
sluta deppa och börja steppa.

Gör det bra. Gör fel. Gör om. Gör annorlunda.

Inga kommentarer: