Välkommen!

Detta är min processloggbok där jag försöker göra min kunskap synlig - mest för mig själv, men även för andra intresserade. Skicka gärna en kommentar, diskussion är välkommet!

måndag 15 februari 2010

en vecka till fonetiktentamen



Fonetik är ett stort monster som terroriserar mig dag som natt. Jag har gått helt vilse i min lärprocess - det är upp och ner och inget fastnar. Funderar på om hjärnan förvandlats till teflon och jag känner mig inte engagerad. Det har flugit förbi föreläsningar utan farthinder - bara rakt på i en E6. Jag hittar inte några nycklar. Att smälla in massa information och lära sig ett nytt "alfabet" går sådär. Är det någon som har tips på det så mottages detta tacksamt! Frustrationen ligger kanske i att jag sitter här ensam med mina problem. Det är skamligt att jag inte klarar av studierna... Jag klarar ju allt. eller? Det största problemet med mig är ketchup-effekten. Allt eller inget. Allt händer eller inget. Allt funkar eller inget. Intressant är att jag plötsligt har börjat lära mig helordsvis inställe för avkodningsvis. Känns ju väldigt konstigt!

Inga kommentarer: