Välkommen!

Detta är min processloggbok där jag försöker göra min kunskap synlig - mest för mig själv, men även för andra intresserade. Skicka gärna en kommentar, diskussion är välkommet!

onsdag 24 februari 2010

Bjud in det galna


Ibland måste hen va lite galen. I Örebro förra veckan kände jag mig härligt galen när jag hittade en målarrock i Teaterverkstan på Nya Teatern och fick måla planeter till deras Callistopjäs. Min goda vän Elin tog ovanvarande bild på mig. Jag ser verkligen galen ut och allt detta får mig att tänka på hur mycket roligare världen är när vi bjuder till. Jag bjuder på mitt miffoskap. Visar att det är okej. Imorse var jag sagoberättare, mitt på dagen lärarstudent som testades i ett fonetiklabb och nu på kvällen har jag varit på bollywood-dans. Alla människor är olika pussel. Med olika mönster! Vilket är ditt?
Ska ut på VFU nu imorgon. Åk 5. Dom har Nationellt delprov i engelska imorgon. Jag tänkte vara en fluga på väggen och observera första dagen - sen har jag freda,lörda,sönda,måndag att smälta ner det till nån slags approach. Jag är pirrig och väldigt nyfiken på den här nya klassen och lite äldre eleverna. Vilka är skillnaderna? De elever som jag träffar på kvällarna som går i åk 5 är ju där på sin fritid - men hur har 11-åringar det i skolan? På jobbet?
Visst - fokus nu är engelska - men jag kan inte låta bli att analysera grupp... grupp och grupp!

Inga kommentarer: