Välkommen!

Detta är min processloggbok där jag försöker göra min kunskap synlig - mest för mig själv, men även för andra intresserade. Skicka gärna en kommentar, diskussion är välkommet!

onsdag 8 december 2010

Jag och Whiteboarden

Kan man få en snabbkurs i whiteboardteknik nånstans?

Jag upptäcker mer och mer mina luckor i lärarutbildningen. Vissa mer triviala än andra. Men jag är inte alls bra på att skriva på tavlan. Här ska det övas!

Annars lär jag mig himla mycket saker nu. Det drar åt i gängorna och ja märker mer och mer hur lite jag kan... Dom säger det är ett gott tecken - men det känns läskigt att tappa mark från saker jag trodde jag behärskade.

Jag försöker fundera på hur jag gör och vad jag borde gjort. Lätt att va Efterklok.

Men va arg man blir på sig själv när man gör faktafel!

Varför stavar jag så fel på whiteboarden?

Inga kommentarer: