Välkommen!

Detta är min processloggbok där jag försöker göra min kunskap synlig - mest för mig själv, men även för andra intresserade. Skicka gärna en kommentar, diskussion är välkommet!

tisdag 28 december 2010

Studievägledaren säger

Idag var jag hos studievägledaren och fick hjälp att organisera upp min kommande lärarexamen.

Vi kom fram till att jag skulle lyfta in en termin av drama/teater från Teaterpedagogutbildningen i min lärarexamen istället för engelskakursen. Jag har ju matematik och svenska. Sen har jag engelskan utanför som en merit.

Jag blev så glad för det samtalet. Det kanske inte var så svårt att fixa egentligen. Men det var skönt att få sätta sig ner med någon som vet något och som inte säger att det inte duger. Funderar på det - vi lärarstudenter borde egentligen få utvecklingssamtal ibland för att få någon input och någon slags uppföljning på våra resultat. Det hade varit en rätt skön sak att få lov att känna sig som en individ lite oftare i utbildningsmaskineriet.

Inga kommentarer: