Välkommen!

Detta är min processloggbok där jag försöker göra min kunskap synlig - mest för mig själv, men även för andra intresserade. Skicka gärna en kommentar, diskussion är välkommet!

måndag 14 mars 2011

Imorgon

är sista vfu-dagen. De dagar som varit har bjudit in mig i ett sånt där kaospilotiskt sammanhang. Jag är rätt bra på att improvisera tänker jag där jag står på klassrumsgolvet med tusen processer igång i 20 olika elever. Utan klasslärare till städes blir jag plötsligt ansvarig för allt som pågår i klassrummet. Det tänds till i mig och det blir på riktigt. På nåt sätt fick jag access till nåt embryo till handlingskraftig beredskap.

Det kommer gå bra.
Det kommer gå bra.

Och efter imorgon, då lämnar jag VFU-studentrollen bakom mig och jag skriker ut som Ronja: rå hit med lite farligheter! Jag är redo att göra misstagen som bygger mig till den bra lärare jag vill vara!

Inga kommentarer: