Välkommen!

Detta är min processloggbok där jag försöker göra min kunskap synlig - mest för mig själv, men även för andra intresserade. Skicka gärna en kommentar, diskussion är välkommet!

lördag 12 mars 2011

Så mycket att göra - så lite att hinna. Vattnet rinner fort under broarna nu och jag har börjat skicka signaler ut i världen att här kommer jag - läraren ni behöver.

Ska vikariera i hemkunskap nästa fredag på en friskola. Det blir spännande - jag har aldrig varit på en friskola förut eller vickat i just hemkunskap för den delen. Men nu är tiden att kasta all prestige och börja jobba.

Nu i helgen ska jag göra klart en presentation av mitt utvecklingsarbete. Det känns så långt bort att sätta sig till för att skriva akademiska igen - men bara att vänja sig. Snart kommer uppsatsen och då måste språket lyda mig.

Inser att snart är den här bloggen historia. Frågan är om den ska finnas kvar här i etern? Den har ju fyllt sitt syfte. men sen kommer det nog inte finnas längre. vet inte vad jag ska hinna reflektera högt över sen när jag är mitt upp i lärar-tillblivandet ute i verkligheten?

1 kommentar:

sökaren sa...

Men det vore ju fantastiskt roligt om du fortsatte blogga som yrkesarbetande!