Välkommen!

Detta är min processloggbok där jag försöker göra min kunskap synlig - mest för mig själv, men även för andra intresserade. Skicka gärna en kommentar, diskussion är välkommet!

lördag 28 november 2009

Herr Ågren knackade nyss på dörrn...

Han höll Geometrins ABC i handen och påpekade att jag skulle kunna det om mindre än en vecka. Ni kan ju gissa vilka ord som inte hör hemma där, som jag bara hittat på:

Area, A+B=C
Basen multiplicerat med höjden, Brobygge
Cirkel, Cylinder(HATT)
Diagonal, Diameter, Drakar, Demoner, Dramatik
En punkt, En annan punkt och En till punkt
Fyrhörning, Femhörning, Flerhörning
Grader, Grodor
Hörn, Hejåhå
Jox, jalla jalla
Klot, Kon, Kub, Kvadrat, Kastmärke
Likbent, Likformig, Likbil, Liksidig, Lullull, Linje, Lojal
Meter, Minuter, Mesar
Naturliga tal, Nu
Omkrets, Oförstående
Parallella, Parallellogram, Pyramid
Que?
Radie, Radio, Rektangel, Romb, Rätblock, Rätvinklig, Rätt
Spetsig, Sträcka, Sluten kurva, Sprucken, Sliten, Slätstruken
Triangel, Trubbel, Trubbig vinkel, Taskig vinkel
Underverk
Vinkel, Vadmal, Vila
X-tal
Y-tal, yada yada
Zebrarandig, Zinkensdamm
Årtal, Ågren Ågren Ågren Ågren
Älska och Hata
Öva, Öva Öva Öva, Övervinna

Inga kommentarer: