Välkommen!

Detta är min processloggbok där jag försöker göra min kunskap synlig - mest för mig själv, men även för andra intresserade. Skicka gärna en kommentar, diskussion är välkommet!

fredag 13 november 2009

VÄL GODKÄND


Som jag påpekat innan är detta en processlogg och idag har jag ett stort steg framåt att skriva om. Det är bubbel i kroppen. Igår hände något helt fantastiskt. Jag är verkligen helt golvad. Helt förbluffad. Ihållande regn har förbytts till solsken.

Vi fick tillbaka Aritmetiktentor igår. Alla satt på helspänn över resultaten. Maxpoäng var 30, godkänt var 15p. Vggränsen var något - lyssnade inte helt.

Jag fick en riktig chock när jag fick tentan i handen och tittade på siffran upp i högra hörnet. 25,5 poäng. tittade på tavlan, VG gränsen var 25p. Tittade på pappret. Tittade på tavlan. Jag har fått VG... JAG har fått VG!!!! YEEEES! *segergest*. Vilken revansch från min skoltid! Va! IG-eleven pånyttföds. Det är inte själva betyget kanske - men just att jag faktiskt kan mycket mer än vad jag tror. En AHA-upplevelse på riktigt i vad MOTIVATIONEN och LÄRAREN betyder för eleven. Den här delkursen har jag känt mig motiverad. Jag har kämpat med mina demoner, hatat matte och älskat matte. Jag har tuggat om saker och fått vägledning. Jag har vattnat min matematikträdgård och långsamt har kunskapen vuxit fram.

Detta har bevisat för mig på ett sätt att jag kan undervisa i matematik. Jag har tillräckliga kunskaper. Jag har förvandlats från idiot till kunnig enligt mig själv.

Ja gott folk. Det känns som att jag hittat något den här terminen, något jag skulle vilja kalla för ett bevis. Ett bevis för mig själv. Jag kan. Jag KAN. Just nu känns allt möjligt.

Jag äger.

Bild lånad från http://home.swipnet.se/~w-25133/bilder/lycka4.gif

Inga kommentarer: