Välkommen!

Detta är min processloggbok där jag försöker göra min kunskap synlig - mest för mig själv, men även för andra intresserade. Skicka gärna en kommentar, diskussion är välkommet!

fredag 20 november 2009

VFU - sista dagen!

Nu har jag avslutat min VFU för denna gången och jag bjuder er på 2 citat från mina sista 2 dagar ute i fält!

Torsdagens citat från VFU:

Jag torkar av glasögonen från regnvatten inne i klassrummet och hör en konversation mellan två av eleverna som betraktar mig.

Elev 1: "Hjälp! Hon ser jätteläskig ut utan glasögon!"
Elev 2: "Ja hon får så stora ögon."
Elev 1: "Vi kanske blir stenar om hon tittar hit. Hon kommer ju från STEN-UNG-SUND - det hörs ju att dom förvandlar barn till stenar där!"
Elev 2: "Nej titta inte - hon kan se oss!"
Elev 3: (skriker över klassrummet till mig) "vet du att du har jättestora ögon utan glasögon? du ser ut som ett troll i håret vet du va?"
Jag: "Ja, jag glömde faktiskt säga det att jag är ett troll och jag äter barn!"
Elev 1: "du skojar väl nu?!"

Dagens citat från VFU:

Eleverna övar just nu ett julspel inför deras julfest som de ska ha. En prillig kille spelar en av de tre vise männen. När han ska lämna över gåvan till Josef, Maria och Jesus så säger han med största självklarhet:

"Jag är Baltazar och jag kommer med rökelse från SIBA!"

Alltså jag skrattade nästan ihjäl mig. För att alla som inte var där ska förstå det roliga så är den korrekta repliken: "Jag, Baltzar kommer med rökelse från Saba"

Men den här skådespelaren sa alltså SIBA - en elektronikkedja.

1 kommentar:

Victoria sa...

helt underbara citat! jag älskar ungar och deras spontanitet!