Välkommen!

Detta är min processloggbok där jag försöker göra min kunskap synlig - mest för mig själv, men även för andra intresserade. Skicka gärna en kommentar, diskussion är välkommet!

tisdag 24 november 2009

om 1½ år....

Jag funderar på min C-uppsats (examensarbete), 1 ½ år kvar. Men det kommer från och med våren vara obligatoriskt att skriva själv. Därför kan man själv bestämma lite friare vilket ämne som kan skrivas om.

Jag funderar på om sambandet mellan Rytmik och matematik kunde belysas i någon tillräckligt snäv frågeställning för ett examensarbete. Det finns en mattelärare och en rytmikpedagog i Landskrona som arbetar med detta uttalat tillsammans. Frågan är vad frågan skall vara?

Sen kunde jag kanske skriva om kulturskolans roll i grundskolan - det skulle säkert vara nyttigt för mig själv.

Eller skriva om Teater/drama-arbete i skolan på något sätt...

Tur att det är 1½ år kvar.

Inga kommentarer: