Välkommen!

Detta är min processloggbok där jag försöker göra min kunskap synlig - mest för mig själv, men även för andra intresserade. Skicka gärna en kommentar, diskussion är välkommet!

onsdag 15 september 2010

VFU-besök


(bilden är lånad härifrån)

Idag var jag för att utföra en intervju-uppgift på min VFU.

Ny skola.
Ny klass.
Samma duktiga klasslärare.

Jag var jättenervös imorse - fick inte i mig någon frukost. Jag var så himla pirrig. Ja vet inte helt varför men det känns alltid såhär i VFUn. Särskilt nu - detta är klassen som jag ska följa tills jag tar examen.

Jag hade inte behövt oroa mig. Det var en jättefin klass. Jag längtar redan efter 29 november nu. Då får jag komma dit och lära mig hur de lär och bli lärarkandidat igen. Då blir det färdighetsträning - läraren som undervisar i allt - verkligheten är välkommen! Rå hit med lite farligheter som Ronja sa.

Inga kommentarer: