Välkommen!

Detta är min processloggbok där jag försöker göra min kunskap synlig - mest för mig själv, men även för andra intresserade. Skicka gärna en kommentar, diskussion är välkommet!

lördag 19 december 2009

Statistik, juluppehåll?

Hade decenniets sista föreläsning i torsdags...
Typiskt nog har jag blivit sjuk nu. Det är som kroppen gav upp och rösten blev helt skör.
Nu är det jag och hemtentan som sitter och glor på varandra. Statistik. Hur kan du göra statistik intressant för en F-2klass? Det kryper i hjärnan - har inte några bra idéer. Kände nästan som att jag ville skriva om ett annat ämne inom matematiken. Statistik känns låst just nu - men snart lossnar det säkert. Under juluppehållet skall vi också förbereda en presentation av 3 uppgifter vi fått från Chalmers och läsa en valfri litteraturbok. Studenter är aldrig lediga!

Kulturskolan är däremot slut för detta året. Jag måste fixa lite manus och lite PR-arbete - men det får bli gjort mest på planeringsdagen i januari nästa år.

Inga kommentarer: