Välkommen!

Detta är min processloggbok där jag försöker göra min kunskap synlig - mest för mig själv, men även för andra intresserade. Skicka gärna en kommentar, diskussion är välkommet!

måndag 28 december 2009

tankarna har stökat till mitt golv!


Det är rätt krävande att skriva hemtenta - speciellt över jul. Jag rätade på ryggen idag och plötsligt såg jag hur hela golvet var täckt av litteratur, anteckningar, pennor och postitlappar. Min arbetsplats borde inte vara på golvet helt ergonomiskt, men just nu har jag inte någon bra plats att lägga ut saker på. Översikten blir bättre på golvet inbillar jag mig iallafall. Det tar sådan tid att bearbeta och smälta ner alla styrdokument och litteraturhänvisningar till en läslig text - den ska ju vara lättläst och helst intressant. Har 3 hemuppgifter som ska göras för Chalmersbitens räkning och en bok att läsa, ja förutom hemtentan då. Hemtentor är svåra - du vet inte hur detaljerat du ska skriva. Men alla gör vi så gott vi kan.
I bakhuvudet börjar det mala en del uppgifter jag borde göra för Kulturskolans räkning. Manus till musikalgruppen och PR för vårproduktionerna. Repscheman och så vidare. Om ändå hemtentan kunde kännas klar någon gång!

Inga kommentarer: