Välkommen!

Detta är min processloggbok där jag försöker göra min kunskap synlig - mest för mig själv, men även för andra intresserade. Skicka gärna en kommentar, diskussion är välkommet!

söndag 24 oktober 2010

Den magiska Kepsen

Jag har nu läst Petter Lidbecks bok Den magiska kepsen. Det handlar om Mostafa som fått epitetet klassens dumskalle. Han bor med sin pappa som ständigt frågar "Vad du lärt dig?" när Mostafa kommer från skolan. En dag får Mostafa en keps av sin pappa och plötsligt kan han svaret på alla frågor.

Det är en rolig bok som när jag läser den ifrågasätter kunskapsbegreppet. Vad är kunskap? Är kunskap att kunna svaret på alla fakta frågor?

Vem är klok?
Varför?

Rekommenderar!

1 kommentar:

Junitjej sa...

Den där boken vill jag läsa!

Svar: Mina kopplingar till Kungälv: barnfödd i Ytterby, pappa är bosatt i Kungälv, sommarjobbade på Posten där och jag tränade förr i Kungälv då jag bodde i Eka-orten.