Välkommen!

Detta är min processloggbok där jag försöker göra min kunskap synlig - mest för mig själv, men även för andra intresserade. Skicka gärna en kommentar, diskussion är välkommet!

lördag 3 april 2010

Jag har hittat min teater!


En fråga som åkte över ett bord kantat av påsklovsfirande pedagoger i torsdags kväll.


Vad skulle du göra om du fick 5 miljoner?


Om jag vann 5 miljoner så skulle jag starta en amatörteater helt anpassad för barn i reggio emiliastil. Barn och ungdomar skall vara de som styr och leder - vi vuxna skall vara fulla av möjligheter. Jag skulle bli Teaterdirektören som ger alla möjligheter. Jag har Bollywooddans uppe på stigbergstorget i Göteborg. Där finns en lokal som LIDL låg i förr, som verkligen ser inbjudande ut att starta en amatörteater.

Inga kommentarer: