Välkommen!

Detta är min processloggbok där jag försöker göra min kunskap synlig - mest för mig själv, men även för andra intresserade. Skicka gärna en kommentar, diskussion är välkommet!

lördag 3 april 2010

Kvinnoattribut och Tonårskillar i Teaterimpro

Hade förmånen att hålla i Improworkshop med åk 7-9 på två skolor i kommunen jag arbetar i. Jag tog med mig en korg med attribut och drog "land och rike runt" och träffade väldigt roliga ungdomar. Något jag funderar över är vilken tilldragningskraft högklackade skor, kjolar, sjalar och handväskor har på tonårskillar. I en av grupperna hittade en kille mitt röda läppstift i en av handväskorna. Han kastade sig över den och målade både sina läppar och alla andras. Efteråt lämnade dom dramasalen helt lyckliga med röda läppar både på munnen och på kinden...
Jag hade den roligaste arbetsdagen på länge - det är så roligt när eleverna ger sig hän och leker med alla sina identiteter!

Inga kommentarer: