Välkommen!

Detta är min processloggbok där jag försöker göra min kunskap synlig - mest för mig själv, men även för andra intresserade. Skicka gärna en kommentar, diskussion är välkommet!

torsdag 7 januari 2010

En ny termin är under uppsegling

Som både Kulturskolelärare och Lärarstudent är terminerna lite olika - men på jobbet är alltså vårterminen igång. Det är vår och det är mycket roliga saker som händer. Idag har jag haft samarbetsträff med mina 2 dans och körpedagog kollegor som ska sjösätta ovanstående pjäs tillsammans med mig och hundra kids i åldrarna 4-14. Jag satt med affischen nu på kvällen för på jobbet var det stört omöjligt att hinna med det. Det finns så mycket att prata om när hen kommer tillbaka från uppehåll. Vi är kreativa till tusen på Kulturskolorna runtom i landet. Jag känner verkligen hur vi lyfter när vi ses tillsammans - ofta är ju Kulturskolelivet ensamjobb. Vi lyckas at vara ett vi bland alla starka och självständiga vardagskonstnärer. Nu kan jag knappt vänta tills eleverna kommer på måndag... Ojojoj vad jag är peppad och taggad. Yes. Nu är det dags att kasta loss!

Inga kommentarer: