Välkommen!

Detta är min processloggbok där jag försöker göra min kunskap synlig - mest för mig själv, men även för andra intresserade. Skicka gärna en kommentar, diskussion är välkommet!

fredag 15 januari 2010

hedjå matematik i barnens värld - hello engelska för blivande lärare!

Jag rekommenderar Matematik i barnens värld 30 hp.Ojoj. En termin är avslutad. En bergochdalbana utan dess like. Jag har skrivit fler inlägg än nånsin - och jag som trodde det här skulle bli en ökentermin. Va? Fruktansvärt felbedömt- men det är jag glad över att jag hade fel! Jag trodde inte ens att jag skulle klara första veckan - och nu står jag här med Godkänt i handen - det äger!(visst det är ett moment som ej är bedömt ännu - men det borde gå vägen). Matematik har fått en alldeles annan innebörd. Det blev tydligt när jag mötte 2 kursare i torsdags; den ena ska få låna alla böckerna jag har och suckade över hur mycket det va att läsa. Den andra tyckte jag var dum i huvet som kallade matematik kul. För en termin sen var jag också där - men nu är jag mer taggad än någonsin. Utmaningen ligger där och väntar på mig - C-uppsatsämnet är så att säga brewing deep inside. In one and a half year it sure will come out like a butterfly.

And that was my cue.

I am going to take the course "Engelska för blivande lärare" this upcomming semester - and therefore I have decided to practise my english writing on this blog. I am a bit nervous about my switch of subject. Last time I studied English on the University I was 21 years old and living in Östersund. It is a while. But Practise makes perfect - as they say. I think my goal for this semester with English is to build up my selfconfidence in my use of language. My motto would be: Trial and error.

Well all that is going to dwell over this weekend - I love being in between courses - because it means no expectations or "must-doings". This weekend I am transformed back to a humanbeing - I´ve been a humandoing for a long time now, time for a break!

Tomorrow I will visit my old workplace at Alingsås Kulturskola. My dear friend and former colluege is holding a workshop in djembe. I love to play djembe - and just jamming with others are very nice.

Bye for now

Inga kommentarer: