Välkommen!

Detta är min processloggbok där jag försöker göra min kunskap synlig - mest för mig själv, men även för andra intresserade. Skicka gärna en kommentar, diskussion är välkommet!

fredag 29 januari 2010

Världens bästa jobb


Åh idag kan jag bara skriva på svenska. Jag måste bara få berätta hur underbart det är att vara Kulturskolelärare! Det är så roligt och jag är så priviligierad som får lov att träffa så många underbart begåvade, inspirerande, utmanande, känslosamma, finurliga människor! Fulla av liv och fulla av upptåg! Idag har jag haft världens bästa dag. Först var jag med en kollega och introducerade Peter Pan för hennes skolkör. De ska vara med som pirater, buspojkar, indianer och sjöjungfrur. Det var så roligt att få dela morgonen med en kollega, kollegor är jätteviktiga! Efter detta åkte jag hem en stund och efter det åkte jag tillbaka till Kungälv för eftermiddagens lektioner. Jag måste erkänna att jag inte hade så mycket energi på väg till jobbet. Att släpa på ett hundra saker och halka (2 gånger!) så att man slår upp ärmarna är ingen höjdare. Jag dukar upp för clown Men så kommer mina fantastiska elever och fullkomligt invaderade dramasalen med energi. Det föddes under 45 minuter runt 12 härliga och tokroliga clowner som vi ska jobba med ett tag för att lära känna dessa karaktärer. Efter en sådan svindlande färd rusar nästa grupp in och vi tar en utflykt till Afrikas Västkust med gungande djemberytmer och cirkuskonster. Att få möta barn är så häftigt - att få se när de "tänder på alla pluggar" eller utvecklas vidare. Jag jobbar gärna fredagkvällar för att få lov till det. Helt ärligt - kan någon ha ett roligare jobb?
Jag älskar mitt jobb!

Inga kommentarer: